New York trilógia (1991)

New York trilógia (1991) A kötet három bűnügyi történetet tartalmaz. Az egymáshoz nem kapcsolódó kisregények közös vonása, hogy a hagyományos krimikkel ellentétben, nem az után nyomozunk, hogy ki a tettes, hanem bepillantást nyerünk a tettesek fokozatosan megbomló lelkivilágába.

Semmi sem megismerhető: a múltat nem lehet feltárni, a közeljövőt képtelenség kikövetkeztetni. Auster detektívregényében csak szubjektív konstrukciókkal találkozunk és azok is csak a káosszal szembesítenek.

A műfaj jegyei (regény, detektív, nyomozás) jelen van ugyan, a megoldás kiiktatása azonban sajátos feszültséget eredményez. A regény izgalmas "metafikcióvá" változik, a folyamatos megfigyelés, követés, kombinálás a dramatizált írás is önmagát kutatja.

New York trilógia / Paul Auster . - [Ford. Vághy László]. - Budapest: Európa Könyvkiadó, 1991. 318 p.

fűzött: 128,- Ft
Modern Könyvtár 608.
2. kiadás, 2004.

Eredeti cím: The New York Trilogy
Vol. 1. - City of Glass, Los Angeles, 1985.
Vol. 2. - Ghosts, Los Angeles, 1986.
Vol 3. - The Locked Room, Los Angeles, 1986

Részlet a könyvből

“Számára New York a kimeríthetetlen tér, léptek végtelen labirintusa volt: függetlenül attól, messzire gyalogolt-e, s hogy milyen alaposan kiismerte már minden negyedét, utcáját, a város mindig a tökéletes elveszettség érzését keltette benne. És nemcsak a városban: úgy érezte, önmagában vész el. Valahányszor gyalogolni ment, mintha hátrahagyta volna a személyiségét; azzal, hogy az utcák forgatagába vetette magát, hogy lényegét egyetlen nyitott szemre redukálta, végre sikerült kibújnia a gondolkodás kényszere alól, elmerült egyfajta lelki békében, boldog belső ürességben, ami semmi máshoz nem volt fogható. A világ kívüle volt, körülötte, előtte, és olyan sebesen változott, hogy lehetetlen volt sokáig elidőznie egyetlen dolog felett. A lényeg a mozgásban rejlett, az aktusban, ahogy egyik lábát a másik elé helyezi, átengedi magát teste ritmusának. A céltalan bolyongásban minden hely egyenértékűvé vált a számára, teljesen mindegy volt, merre jár. Legjobban azok a gyaloglásai sikerültek, amikor úgy érezte, nincs is sehol. És végső soron egész életében erre vágyott: hogy ne legyen sehol. New York volt a légüres tér, amit felépített maga köré; ráébredt, hogy esze ágában sincs valaha is elmenni innen.” (New York trilógia)

magyar nyelvű kiadás könyvborítói

eredeti nyelvű kiadás könyvborítói

spanyol nyelvű kiadás könyvborító

Szavazz kedvenc Auster könyvedre!

Könyvek magyarul

Láthatatlan

A történet, amely bejárja a hazugság és igazság, identitás és képmutatás közti árnyvilágot, megmutatva azt, ami látható, fáradhatatlanul kutatva azt, ami láthatatlan. Talán örökre.
 

Máról holnapra (2009)

Auster "Máról holnapra. A korai kudarcok krónikája" című önéletrajzi kötetében a pályakezdő évekről mesél.
 
 

Utazások a szkriptóriumban (2007)

Az idős férfi egy ismeretlen szobában ébred. Nem tudja, kicsoda, nem emlékszik, mit keres itt és hol ez az itt egyáltalán. Nevezzük Mr. Blanknek.
 

Brooklyni balgaságok (2006)

A történet mesélője a hatvanas évei felé közeledő Nathan Glass visszavonult életbiztosítási ügynök, aki rákkal küzdve visszatér gyermekkora színterére Brooklynba meghalni.
 
 

A végső dolgok országában (2005)

Anna Bume eltűnt bátyja után egy idegen városba utazik, amely maga a Pusztulás Városa, ahol minden – emberek, épületek, utcák, megfogható és megfoghatatlan dolgok egyaránt – egyre csak pusztul.
 

Az orákulum éjszakája (2004)

Balesete után a kórházból kiengedett író sehogy sem találja helyét a világban. Egyetlen járható út kínálkozik számára: megpróbál az írás segítségével visszatalálni önmagához.